|Aktuality|Zajímavosti|Menu

Ergonomická vychystávací řada OPX

ročník 2017/číslo 02
Jako první výrobce vysokozdvižných vozíků zavedla společnost Still v loňském roce sériovou robotiku do intralogistiky v podobě automatizovaného vychystávacího vozíku iGo neo CX 20. V letošním září představila řadu vychystávacích vozíků řady OPX, které prošly náročným testem přímo v reálné praxi.

Still se při vývoji nové řady vychystávacích vozíků OPX zaměřil na požadavky svých zákazníků, především ale na zlepšení ergonomie pro vyšší účinnost vozíků v oblasti vychystávání a pro neunavující práci obsluhy. Celkem jde o devět novinek, sériově dostupných variant pro optimální řešení v jakémkoliv logistickém řešení.

Pomocí mnoha individuálních prvků lze uzpůsobit vychystávací vozík pro jakékoliv speciální požadavky, aby bylo dosaženo maximální účinnosti

Kromě vlastních testů nové řady byly vozíky svěřeny na čtyřměsíční testování do společnosti EuroSpin v italské Veroně. Jde o přední diskontní společnost, která musí denně řešit tuny zboží ve svém skladovém hospodářství. Sortiment čítající přes 3000 položek je dělen na potraviny, mražené výrobky, ovoce, zeleninu a také non-food výrobky, takže vychystávaní je velmi rozmanité. Pracovníci EuroSpin si na komfort nových vozíků zvykli velmi rychle, protože díky vylepšené ergonomii mohli pracovat bez únavy, a tedy značně produktivněji. Navíc je řada OPX překvapila výkonem, stabilitou v zatáčkách a rychlostí.

Uživatelsky přívětivé stroje - Nízký nástup a více prostoru pro řidiče - pracoviště řidiče lze nastavit individuálně dle potřeby. - Easy Drive - nově vyvinutý, ergonomický a na přání výškově nastavitelný volant s integrovanou indikační a ovládací jednotkou - řidič má přehled o všech parametrech vozíku. U vozidel se zdvihem stožáru a iniciálním zdvihem nebo zdvihacím sedadlem řidiče může řidič pomocí integrovaných spínačů ve volantu aktivovat zdvih stožáru i zvednout sedadlo řidiče.

Logistický koncept společnosti EuroSpin je dimenzován na maximální účinnost. Skládá se z jedenácti hlavních skladů pro suché a čerstvé potraviny, devíti skladovacích hal pro mražené výrobky a jednoho externího skladu pro dovážené non-food výrobky v okruhu maloobchodů tak, aby bylo možné zajistit včasný denní dodavatelský servis. Nejnovější distribuční centrum v hlavním sídle firmy v San Martinu Buonalbergo je vybaveno nejmodernější intralogistikou, např. poloautomatickými regály na těžká břemena a zařízením na ovládání regálů. Vozový park skládající se z 1500 vozíků STILL, od horizontálních vychystávacích vozíků přes vysoko- a nízkozdvižné vozíky až po skladové vysokozdvižné vozíky, zajišťuje na 1100 prodejnách a 11 distribučních centrech celé skupiny velkou a plynulou překládku zboží.

Pomocí mnoha individuálních prvků lze uzpůsobit vychystávací vozík pro jakékoliv speciální požadavky, aby bylo dosaženo maximální účinnosti

Nová řada OPX OPX 20 - klasický vychystávací vozík o nosnosti 2000 kg může pojmout až dvě europalety v podélném směru. OPX 25 - vychystávací vozík pro těžká břemena o nosnosti 2500 kg. OPX 20 PLus a OPX 25 Plus - vysokorychlostní vychystávací vozíky na 5kolovém podvozku pro velmi dlouhé trasy s plynulou jízdou rychlostí do 14 km.h-1. OPX-D 20 - dvoupodlažní vozík o nosnosti 2000 kg pro na tlak citlivé zboží (např. ovoce, zelenina apod.). OPX-L 20 S - vozík disponuje nůžkovým zdvihem při délce vidlice 2390 mm, může pojmout dvě palety podélně nebo dlouhé a neskladné zboží. OPX-L 16 - disponuje vysokou manévrovatelností a nosností 1600 kg. Se zdvihem stožáru a krátkými rameny kola lze vychystávat i ve velmi stísněných prostorách. OPX-L 12 - kompaktní vozík pro vychystávání těžkého zboží do 1200 kg ve velmi stísněných prostorách. OPX-L 20 - vozík o nosnosti 2000 kg může pojmout dvě palety v podélném směru. LTX 50 - plošinový tahač pro komunikaci s tažnými soupravami je na stejné platformě jako modely OPX. Disponuje tažnou silou 5t. Vozíky OPX jsou konstruovány pro provozy, kde je vyžadována vysoká překládka zboží s velkou hustotou vychystávek a dlouhými trasami, např. centrální sklady v maloobchodní síti či automobilovém a potravinářském průmyslu. Všechny modely jsou i v provedení pro chladírenské sklady (do -32 °C).



Petr Kostolník
Pro pohodlné vychystávání může být OPX vybaven hydraulicky zvedacím sedadlem řidiče
Pro pohodlné vychystávání může být OPX vybaven hydraulicky zvedacím sedadlem řidiče
- pneumaticky tlumené sedadlo řidiče - pro snížení vibrací lidského těla jej lze uzpůsobit dle hmotnosti řidiče. - hydraulicky zdvihací sedadlo řidiče - pro časté vychystávání v první úrovni. - výškově nastavitelné sklopné sedadlo - pro použití na dlouhých jízdních trasách.
- 5kolový podvozek - u vysokorychlostních vozíků OPX 20 Plus a OPX 25 Plus zajišťuje, aby hnací kolo mělo vždy dostatek trakce zejména v zatáčkách. - Curve Speed Control - v závislosti na úhlu řízení automaticky snižuje rychlost v zatáčkách. - tlačítka pro chůzi za jízdy - umožňují obsluze vést vozík vedle sebe
- Silný pohon - údržbově nenáročný 3 kW trojfázový pojezdový motor a trojfázový řídicí motor v technice 24 V propůjčuje vozíkům větší sílu. - režim Blue-Q - ušetří až 7 % energie bez znatelného snížení výkonu. - kapacita baterie - do 620 Ah se hodí pro vícesměnné využití - k dispozici jsou na přání rovněž vozíky s Li-ion bateriemi nebo integrovanou nabíječkou.
Robotic journal