|Aktuality|Zajímavosti|Menu

Roboty na start!

2019/ číslo 2
Technické vzdělávání nemusí mít jen podobu studia na odborné škole, může mít i hravou formu soutěže, jako je např. Mechathon, za účasti zkušených mentorů.

Jiřímu Masopustovi, jednomu z mentorů soutěže, jsme položili několik otázek.

Co Vás přivedlo k soutěži?

V Českých Budějovicích, kde pracuji ve společnosti Bosch, vedu také v místním gymnáziu kroužek robotiky. Proto jsem ve firmě navrhl, že bych se také rád projektu zúčastnil. Jde o to, že tato akce přitáhne mladé lidi k technice, a že jim můžeme nabídnout něco, co ve škole v rámci výuky běžně nemají. Navíc z této akce můžu čerpat určité poznatky v kroužku robotiky, např. propojení různých oborů, jako je konstrukce, elektronika a programování.

Je o aktivity v kroužku robotiky mezi studenty zájem?

Zájem rozhodně je. Například jezdíme na podobné soutěže jako je Mechathon, což studenti velmi oceňují. Podle mého názoru bychom zájemce o techniku měli podchytit už na základní a střední škole, aby se pak hlásili ke studiu na vysoké školy technického zaměření. Navíc technika už není vyloženě „klučičí záležitost“, jak bylo vidět i na Mechathonu.

Na Mechathonu jste již podruhé, hrály pro to i předchozí zkušenosti?

Určitě, na téhle soutěži je skvělé, že se v ní prolíná několik věcí, např. já jsem programátor a programovat výrobní stroje je už trochu nudné, ale programovat něco pohyblivého, kde je okamžitě vidět výsledek, to už je něco jiného. Navíc je zde synergie s mechanickým konstruováním, 3D tiskem a elektrickými obvody. Během soutěže se musí řešit situace, se kterými se studenti ve škole nepotkají, a musí pracovat v týmu, podobně jako ve skutečné vývojové laboratoři.

Robotic journal