|Aktuality|Zajímavosti|Menu

Mercedes-S dosáhl automatizované jízdy úrovně 3

2022/ 03.02.
S pomocí senzoru LiDAR Valeo SCALA bude Mercedes-Benz třídy S schopen jet v podmíněně automatizovaném režimu za předem definovaných podmínek, například na dálnici a v hustém provozu až do limitu 60 km/h.

V podmíněně automatizovaném režimu přebírá vozidlo plnou kontrolu nad řízením, což znamená, že řidič může dočasně odvést pozornost od vozovky před sebou. Během jízd po dálnici poskytuje podmíněně automatizovaný režim řidiči čas na odpočinek nebo soustředění na jiné úkoly než řízení. Povolené činnosti budou zahrnovat volání, prohlížení webových stránek nebo čtení e-mailů, to vše prostřednictvím vestavěného informačního a zábavního systému vozidla.

Automatizace úrovně 3 lze dosáhnout pouze pomocí technologie LiDAR v kombinaci s řadou dalších senzorů. Valeo LiDAR je první sériově vyráběný laserový senzor na světě, jež splňuje náročné specifikace automobilového průmyslu, zejména pokud jde o spolehlivost. Nabízí jedinečné schopnosti vnímání v různých situacích a za všech povětrnostních podmínek, skenuje oblast před vozidlem 25krát za sekundu. Zařízení také kombinuje dlouhý detekční dosah přes 200 metrů s širokým zorným polem. Od uvedení na trh v roce 2017 bylo vyrobeno více než 150 000 kusů.


Druhá generace LiDARu s vyšším výkonem právě přichází na trh v novém Mercedesu-Benz třídy S, který je prvním vozidlem na světě vybaveným tímto senzorem.

Bude to také první vůz na světě vybavený novou generací čisticího systému Valeo. LiDARy vyžadují naprosto čisté zorné pole ve všech ročních obdobích a podmínkách vozovky. Zde přichází na scénu systém se dvěma inovacemi demonstrovanými na novém Mercedesu S. První funkcí je odmrazování fungující nahříváním teleskopické trysky rozstřikující čisticí kapalinu. Druhou schopností je čištění přední části senzoru rozprašováním clony kapaliny po celém jeho povrchu, a nikoliv pouze rozprašováním z jednoho bodu, jako je tomu v případě použití tradiční trysky. Čistící mechanismus, který je zabudovaný do konstrukce samotného senzoru, není vidět a nijak tak neovlivňuje vzhled vozidla.


Valeo SCALA druhé generace nese opět významnou českou stopu. Na jeho vývoji se velkou měrou podílelo vývojové centrum v Praze. Pracovaly na něm zde desítky inženýrů. Vyvíjeli optiku, hardware nebo mechatroniku a testy probíhali na polygonu v Milovicích, tak i v reálném provozu.

Robotic journal